Daniel og John til finale i geofag-OL

Geofagelevene Daniel Østerberg Haakseth og John Fossmark fortsetter å imponere. De er 2 av 8 elever som skal representere Norge i årets Geofag-OL.

Over 450 geofagelever fra hele Norge har deltatt i konkurransen, nå står altså kun 8 igjen. Elevene har vært gjennom 3 ulike kvalifiseringsrunder. I mai deltok guttene på et digitalt finalekurs ved Institutt for Geovitenskap ved Universitetet i Bergen. Kurset ble avsluttet med en større finaleprøve.

Geofag-OL skulle i utgangspunktet vært arrangert i Tyumen i Russland, men på grunn av Covid-19, blir konkurransen arrangert digitalt. Konkurransen skjer i perioden 25.-30. august 2021.

Det er første gang geofagelever fra Dalane videregående skole har nådd så langt i konkurransen, og at vi nå stiller med 2 kandidater på landslaget er u trolig bra!

Skolen (og særlig faglærer May Sissel Sæstad Pedersen) er svært stolte, og ønsker lykke til i Geofag-OL!