Informasjonsmøte om YSK (Yrkes- og studiekompetanse) for bedrifter mandag 12. desember kl. 13.30 - 15.00

Velkommen til et uforpliktende møte for bedrifter som ønsker å ta del i YSK skoleåret 2024/2025!

YSK innebærer at elevene inngår avtale med en lokal bedrift når de begynner på Dalane videregående, og kombinerer utplassering i bedrift med skole. Etter fire år har elevene oppnådd fagbrev og studiekompetanse, og etablert tette bånd til sin bedrift. Målet er at lokale bedrifter på denne måten kan knytte til seg lokal arbeidskraft, og at ungdommene vender tilbake til bedriftene etter studier på høyskole- og universitetsnivå med en kompetanse som bedriftene har behov for.

YSK er et unikt tilbud innen bygg- og anleggsfag, elektro og datateknologi og teknologi og industrifag, som i Rogaland kun tilbys av Sauda vgs. i nord, og Dalane vgs. i sør. I møtet vil Arnhild Ravnevann fra Titania AS og Roy Hovland fra Aker Solutions dele sine erfaringer fra sitt første år som YSK-bedrifter, og Kristian Jørgensen forteller om sine erfaringer som YSK-elev.

Møtet foregår på Dalane vgs. i auditoriet i 3. etasje. Det vil også være mulig å delta digitalt (meld interesse til therese.anita.holmen@skole.rogfk.no).

Det settes av god tid i slutten av møtet til eventuelle spørsmål. Dersom din bedrift er forhindret fra å delta, eller ønsker mer informasjon i forkant av møtet, kan dere når som helst ta kontakt med Therese Anita Holmen for mer informasjon om YSK.